Nestlé ontvangt Good Egg Award voor kooi-vrij doel

Amstelveen

Good Egg Award

Nestlé heeft vandaag de 'Good Egg Award' ontvangen van Compassion in World Farming (CIWF). Nestlé ontvangt de award voor haar beslissing om vanaf 2020 alleen nog eieren van kooi-vrije kippen voor haar voedselproducten in Europa in te kopen.

Nestlé heeft zichzelf een wereldwijd doel gesteld om tegen 2025 kooivrije eieren voor al haar voedselproducten wereldwijd in te kopen, met de overgang in 2020 naar Europa en de VS. In sommige delen van de wereld, zoals in Europa, is meer dan 40% van eieren die door Nestlé worden gebruikt, al van kooivrije bronnen.

Als blijk van Nestlé’s voortdurende inzet om te zorgen voor fatsoenlijke welzijnstandaarden voor landbouwhuisdieren, heeft het bedrijf onlangs ook een wereldwijde samenwerkingsovereenkomst getekend met CIWF. Dit zal helpen bij het vaststellen van prioriteiten om het welzijn van landbouwhuisdieren verder te verbeteren in de bevoorradingsketen van Nestlé, inclusief het delen van de beste werkwijzen en het aanbieden van training aan het personeel van Nestlé.

Verbetering van het dierenwelzijn maakt deel uit van Nestlé's inspanningen om traceerbare en verantwoord ingekochte ingrediënten in haar producten te gebruiken.

Meer informatie over Nestlé's activiteiten om verantwoord in te kopen vindt u hier.