Amstelveen, 10 april 2018 – Goed nieuws voor chocoladeliefhebbers in Nederland: Nestlé lanceert op 23 april de KITKAT Ruby. Deze krokante wafelreep is bedekt met roze Ruby-chocolade couverture en is na melk, wit en puur de vierde keuze die KITKAT introduceert. Voor de nieuwe roze reep worden UTZ-gecertificeerde cacaobonen ingekocht. De KITKAT Ruby is in Nederland vanaf 23 april 2018 verkrijgbaar bij Albert Heijn.
KITKAT Ruby laat consumenten op een nieuwe manier van chocolade genieten. De Ruby-chocolade die de wafelreep bedekt, heeft een intense bessenachtige smaak. “Na de special editions uit de KITKAT Chocolatory van afgelopen jaar, is dit echt een unieke introductie. De lancering van een baanbrekende innovatie als KITKAT Ruby onderstreept Nestlé’s inzet om nieuwe, innovatieve producten te ontwikkelen. We zijn heel trots dat we dit onze fans kunnen bieden”, aldus Martine Olijslagers-Kuip, Directeur Chocolade van Nestlé Nederland.
Ruby-chocolade werd vorig jaar september onthuld door chocoladeproducent Barry Callebaut. De producent maakt de chocolade van speciaal geselecteerde cacaobonen, ook wel Ruby-bonen genoemd. De bonen ondergaan een uniek en innovatief proces om de smaak en roze tint, die van nature in de cacaobonen aanwezig zijn, tot uiting te laten komen. In haar productielocatie in Hamburg, Duitsland verwerkt Nestlé de Ruby-chocolade van Barry Callebaut tot KITKAT Ruby.
Nestlé is de eerste die Ruby-chocolade lanceert via haar wereldwijde merk KITKAT. De lancering van KITKAT Ruby in Nederland volgt op een succesvolle introductie in Japan en Korea in januari van dit jaar. Zo krijgt ook de Nederlandse consument een #unexpectedbreak.