Fabrice Favero wordt per 1 januari 2019 de nieuwe CEO van Nestlé Nederland. Marc-Aurel Boersch, de huidige CEO van Nestlé Nederland, zal zijn carrière na vijf jaar in Nederland voortzetten als CEO van Nestlé Duitsland, eveneens per 1 januari 2019.
Fabrice Favero
Favero (51) startte zijn Nestlé-loopbaan in 1995 als Marketing Manager van Nespresso. Na 5 jaar bij Nespresso trad hij in dienst bij Mövenpick Zwitserland als International Sales Director. In 2004 werd Favero Marketing Manager van de ijs-divisie op het Nestlé-hoofdkantoor in Zwitserland, waarna hij in 2008 werd overgeplaatst naar Egypte als directeur van de ijsdivisie (Business Executive Officer) voor de regio Noordoost-Afrika. Vervolgens werd hij in 2010 benoemd tot Global Business Executive Officer voor Nestlé Super Premium/Mövenpick. Favero bekleedde vanaf 2012 de functie van Country Manager bij Nestlé Noorwegen en werd in 2016 benoemd tot CEO van Nestlé Oostenrijk, zijn huidige functie. Met zijn transparante leiderschapsstijl wist hij in Oostenrijk verschillende uitdagende projecten tot een succes te brengen, rekening houdend met de rol van Nestlé om waarde voor de gemeenschap te creëren.
Marc-Aurel Boersch
Boersch werd verantwoordelijk voor de Nederlandse markt in 2013. Voor Nestlé Nederland was hij een vooruitstrevend leider, die zorgde voor diversiteit in het directieteam, resulterend in 60% vrouw en 60% andere nationaliteiten in de huidige vorm. In drie van de vijf jaar ontving hij de ‘Virtuous Circle Award’, een interne Nestlé-award voor het behalen van alle voor dat jaar gestelde doelen. Hij richtte de Alliance for YOUth op in Nederland, een netwerk van elf multinationals die jongeren op de Nederlandse markt naar werk helpen. Boersch: “De Nederlandse directheid en nuchterheid vielen me als degelijke Duitser in het begin niet makkelijk. Inmiddels ben ik ervan gaan houden.” Boersch startte zijn Nestlé-loopbaan in 2003 als Sales Director voor Koffie en Chocolade. Hij werd Business Executive Officer van dezelfde categorieën in 2007, waar hij onder meer verantwoordelijk was voor de succesvolle lancering van Nescafé Dolce Gusto. In 2010 transformeerde hij de verkoopdivisie binnen Nestlé Duitsland tot een krachtig en effectief team.