Vevey
BELANGRIJKE INNOVATIE: De machine bouwt voort op het succes van Nespresso en Nescafé Dolce Gusto
Daarom brengt Nestlé de Special. T machine op de markt in vijf andere Europese landen.
Het hoogwaardige capsule-gebaseerde dranksysteem biedt een keuze uit 25 fijne theesoorten afkomstig van de beste theeplantages ter wereld (top 1%).
Na de succesvolle lanceringen in Frankrijk en Zwitserland lanceert Nestlé de machine nu in Oostenrijk, België, Nederland, Luxemburg en Duitsland.
Het is de derde grote innovatie van het bedrijf op het gebied van capsule-gebaseerde dranksystemen die voortbouwt op het succes van Nespresso en Nescafé Dolce Gusto.
Special. T beschikt over een exclusief online verkoopmodel dat steunt op de ervaring van Nestlé met andere e-commerceactiviteiten zoals Nespresso. Dit versterkt haar positie als één van ’s werelds meest toonaangevende e-bedrijven.
Een totaalservice
'Special. T is het nieuwste voorbeeld van de manier waarop wij onze business in Europa uitbreiden door te innoveren', zei Pascal Lebailly, verantwoordelijke voor Special. T bij Nestlé.'Het getuigt van het vermogen van ons onderzoeks- en ontwikkelingsteam om producten en systemen zodanig te integreren dat ze de consumenten een totaalservice bieden.'
'Het gaat hier niet gewoon om het zoeken van theeblaadjes van de beste kwaliteit; het gaat om het scheppen van de optimale omstandigheden om het perfecte kopje thee te creëren', voegde hij toe.
Nauwkeurige timing
Special.T werkt op dezelfde manier als de andere capsule-gebaseerde dranksystemen van Nestlé. De consumenten selecteren eerst een capsule die theeblaadjes van zwarte, groene, blauwe, witte, geparfumeerde thee of organische kruidentheeblaadjes bevat en plaatsen deze in de machine. De machine identificeert de theesoort en past de watertemperatuur en de zettijd daarop aan.'Thee is veel gevoeliger dan koffie', vervolgt dhr. Lebailly. 'Het neemt geuren op en is gevoelig voor licht en verschillende types water.'
'De machine is voorzien van een waterfilter en de capsules zijn zodanig ontworpen dat de theeblaadjes beschermd zijn terwijl hun versheid en smaak behouden blijft.'
'Elke capsule bevat precies de juiste hoeveelheid thee die vereist is om het aroma en de smaak te krijgen die je verwacht van een kopje van een bepaalde soort.'
BESTE KEUZE: Special. T biedt een selectie van 25 theesoorten van de top 1% theeplantages in de wereld.
Introductieaanbod
Consumenten kunnen de Special. T website van hun land gebruiken om de machines, theecapsules en accessoires te bestellen. Deze worden binnen 48 uur op het thuisadres geleverd.De machines zullen verkrijgbaar zijn voor een introductieprijs van 89 Euro, in een verpakking die twee kopjes en 40 theecapsules bevat.
Consumenten ontvangen ook theesamples en kunnen de machines testen in de Nespresso Boutiques in de vijf landen waar het Special. T systeem gelanceerd wordt.
Europese lancering van Special. T:
Het Special. T systeem zal verkrijgbaar zijn in deze landen vanaf de volgende data:
- Oostenrijk, 3 september
- België, 15 oktober
- Nederland en Luxemburg, 25 oktober
- Duitsland, 1 november
Gerelateerde informatie:
Special. T website (Frankrijk)
Special. T video
Meer artikelen over de dranksystemen van Nestlé: