Nestlé ondersteunt inspanningen EU voor een beter voedingsbeleid

Brussel

Nestlé ondersteunde vandaag de inzet van het Nederlandse EU-voorzitterschap om een EU-breed voedingsbeleid te ontwikkelen om de industrie te motiveren te investeren in gezondere producten.

Luis Cantarell, Nestlé Executive Vice President voor Europa, Midden-Oosten en Noord-Afrika, vertelt: “Vandaag hebben we 28 verschillende nationale oplossingen voor hetzelfde probleem. Dit vervangen door één krachtig, lange termijn EU-beleidskader zal een gelijk speelveld creëren en concurrentie aanmoedigen, om innovatie in voeding te stimuleren."

Cantarell sprak op een evenement in Brussel ter gelegenheid van Nestlé's 150ste verjaardag. Het evenement trok meer dan 300 persoonlijkheden aan uit de EU-politiek en maatschappelijke organisaties. Zij bespraken voeding, duurzaamheid en de toekomst van voeding, evenals Nestlé ’s commitments aan de samenleving.

Cantarell benadrukt ook dat de industrie nú moet handelen, en niet te wachten op wetswijzigingen.

"Wanneer meer dan 30% van de EU-bevolking zwaarlijvig is, hebben we een probleem en moeten we meer doen", aldus Cantarell.

Suiker-, zout- en vetreductie

In de afgelopen twee jaar verwijderde Nestlé 8.600 ton suiker uit haar voeding- en drankenportfolio, evenals 260 ton natrium en 440 ton verzadigd vet. Het bedrijf zal in de komende maanden nieuwe doelstellingen aankondigen op het gebied van voeding en gezondheid.

Op de conferentie van het evenement daagden sprekers de voedingsindustrie uit om te innoveren en levensmiddelen te produceren die geschikt zijn voor de 21e eeuw. Een eeuw die zich kenmerkt door nieuwe eetpatronen en demografische veranderingen.

Naast het werken aan renovatie van haar bestaande voeding- en drankenportfolio, doet Nestlé momenteel onderzoek naar hoe genetische en andere individuele factoren bepalen hoe voeding het beste werkt voor jou.

"De volgende generatie voeding is op wetenschap gebaseerd en persoonlijk, en kan een belangrijke rol spelen in het beheer en preventie van ziekten", besluit Cantarell.

Lees meer informatie over Nestlé's doelstellingen op het gebied van Nutrition, Health en Wellness.