Sort by
Sort by

Nestlé en de Alliance for YOUth creëren 300.000 nieuwe kansen tegen 2025 om jongeren te helpen

Terug naar persberichten

De COVID-19-pandemie heeft een enorme impact op de samenleving en vooral op jongeren. De laatste statistieken bewijzen dit: de jeugdwerkloosheid neemt opnieuw toe, met meer dan 3 miljoen Europese jongeren die zich al zorgen maken. Meer dan ooit zijn inspanningen nodig om jongeren te ondersteunen en een lockdown-generatie te voorkomen.

Nestlé en de Alliance for YOUth hebben vandaag aangekondigd dat ze tegen 2025 300.000 nieuwe kansen zullen creëren voor jongeren in Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika (EMENA). Ondanks de pandemie willen Nestlé en haar 300 partners hun inspanningen voortzetten en zorgen voor starters functies, stages en traineeships in EMENA. De Alliance for YOUth, gelanceerd door Nestlé in 2014, verenigt bedrijven die jonge mensen willen helpen bij het betreden van de arbeidsmarkt.

Marco Settembri, CEO van Nestlé Zone EMENA zegt: “Investeren in jongeren is de belangrijkste investering voor de samenleving. Met onze Alliance for YOUth-partners hebben we al meer dan 450.000 banen en opleidingsmogelijkheden geboden sinds de lancering van het initiatief in 2014. Ik ben er trots op dat we deze reis met elkaar voortzetten”.

Bij Nestlé maakt deze gezamenlijke ambitie deel uit van het Nestlé needs YOUth-initiatief, een programma om jongeren voor te bereiden op en te ondersteunen in hun professionele leven.

Specifieke acties zijn onder meer:

  • Aanbieden van 20.000 starters functies en 20.000 stages en traineeships in Zone EMENA tegen 2025. Sinds de lancering van Nestlé needs YOUth in 2013 heeft het bedrijf al meer dan 26.000 stages en traineeships kunnen aanbieden. Nestlé begint ook aan virtuele initiatieven om jongeren ondanks COVID-19 professionele ervaring op te laten doen. Zo hebben meer dan 60 vrijwilligers van Nestlé Nederland en haar Nederlandse Alliance for YOUth-partners dit jaar voor het eerst een digitale sollicitatietraining georganiseerd, waarmee zij 185 studenten hebben bereikt. 
  • Digitale vaardigheden. Nestlé rolt haar YOUth eBusiness Academy verder uit in Europa. De eBusiness Academy richt zich voornamelijk op search, data en e-commerce. Nestlé Nederland bekijkt op dit moment de mogelijkheden om deze eBusiness Academy ook beschikbaar te maken voor haar stagiaires en trainees.
  • Ondernemerschap stimuleren. Onder leiding van EY bundelen Nestlé en de Alliance for YOUth hun krachten met Junior Achievement Europe - Europa's grootste aanbieder van ondernemerschapsonderwijs - om jonge Europeanen te helpen ondernemersvaardigheden te verwerven. Door deze samenwerking hebben meer dan 550 studenten de afgelopen drie jaar al hun internationale Entrepreneurial Skills Pass-kwalificatie behaald. Nestlé Nederland inventariseert momenteel de mogelijkheden om hier ook in Nederland invulling aan te geven.

 

Klimaatverandering en digitale transformatie zijn enkele van de vele uitdagingen waarmee de samenleving wordt geconfronteerd. Door deze acties wil Nestlé de jonge generatie helpen aan de juiste vaardigheden om hen in staat te stellen deze uitdagingen aan te gaan. Nestlé en de Alliance for YOUth zullen regelmatig updates geven over hun verplichtingen en activiteiten.