Global Youth Initiative – Nestlé needs YOUth

 

Bij Nestlé geloven we dat gemeenschappen niet kunnen floreren indien ze geen toekomst aan jongere generaties kunnen bieden. De International Labour Organisation (ILO) schat dat twee op drie jongeren werkloos zijn of een baan hebben die hen in armoede houdt. Als internationaal bedrijf zijn we vastbesloten om jonge mensen te helpen om hun vaardigheden te ontwikkelen en ervaring op te doen, zodat ze banen kunnen vinden of hun eigen zaak kunnen opstarten.

We willen de volgende generatie op werk voorbereiden, om koplopers te worden in ons bedrijf, succesvolle agripreneurs, ondernemers en innovators, ongeacht hun domein of niveau van deskundigheid. Het zal bijdragen aan de opbouw van welvarende, veerkrachtige gemeenschappen en ondersteunt de VN-doelstellingen voor duurzame ontwikkeling.

Daarom breiden we ons Nestlé needs YOUth-initiatief uit om de hele waardeketen te omvatten, vanaf de aanvoer van grondstoffen tot de productie en distributie van onze producten.

Onze ambitie

Het is onze ambitie om tegen 2030 10 miljoen kinderen over de hele wereld te helpen toegang te krijgen tot economische kansen.

Onze acties

Gedurende het laatste decennium hebben onze wereldwijde, lokale en merkacties bijgedragen aan de voorbereiding van honderdduizenden jongeren op werk; meer dan 4 miljoen boeren over de hele wereld opgeleid en ondersteund en de bedrijfsvaardigheden van 2 miljoen vrouwen ontwikkeld.

Met het oog op de realisatie van onze ambitie voor 2030 zullen we focussen op drie sleuteldomeinen:

Werkgelegenheid en inzetbaarheid

 

We zijn vastbesloten om jonge mensen te helpen om hun vaardigheden te ontwikkelen, zodat ze banen kunnen vinden door onze activiteiten om ‘aangenomen te worden’, ‘vakbekwaam te worden’ (beroepsopleiding), ‘steun te krijgen’ en ‘meer kansen te krijgen’.

Lees onze commitment en vind meer informatie bij Werken bij Nestlé.

Landbouwondernemers

landbouwondernemers 

We helpen de volgende generatie landbouwondernemers door jonge boeren te ondersteunen en bij te staan om de economische rendementen van hun oogsten te verbeteren en leiders in landbouw te worden. Zij zijn de boeren die de grondstoffen gaan telen die we nodig hebben om onze producten te maken. We moedigen hen aan via een uitdaging op het open @Nestlé-innovatieplatform.

Ondernemerschap

ondernemerschap 

We bevorderen ondernemerschap door zakelijk talent bij jonge mensen te identificeren en te voeden. Zij zullen ons helpen om een brug te slaan naar nieuwe markten en consumenten. Zij zijn de innovators die de oplossingen zullen vinden voor de zakelijke uitdagingen van de toekomst. Lees het verhaal van Comfort Dorkutsos: Mijn eigen bedrijf.