Nestlé brengt dit voorjaar de smaak van Japan naar Nederland met de lancering van KITKAT Green Tea Matcha. De groene KITKAT is vanaf eind februari verkrijgbaar bij AH to go in Nederland. Andere retailers zullen snel volgen. De lancering volgt op de vraag van chocoladeliefhebbers om innovatieve, Japanse KITKAT-smaken beschikbaar te maken voor consumenten in Nederland.
KITKAT Green Tea Matcha is geïnspireerd op één van de populairste Japanse KITKAT-smaken. In Japan zijn door de jaren heen meer dan 350 KITKAT-varianten geïntroduceerd. Het merk is daar dan ook een begrip; populair om cadeau te geven en als souvenir voor toeristen.
Green Tea Matcha
Matcha is een traditionele drank - gemaakt van groene thee in poedervorm - die al eeuwen in Japan wordt gedronken, vaak als onderdeel van een uitgebreide theeceremonie. In de nieuwe KITKAT Green Tea Matcha wordt matcha gecombineerd met zachte witte chocolade, wat leidt tot een rijke en volle smaak met een zacht-zoete finish.
“We zijn super enthousiast dat we na vele verzoeken de Nederlandse consument nu blij kunnen maken met deze bijzondere smaak”, zegt Noor Rekmans, Group Brand Manager, Marketing Confectionery Nestlé Nederland.
Alexander von Maillot, Global Head of Confectionery bij Nestlé: “Vanaf de oorsprong in het Verenigd Koninkrijk in 1935 is KITKAT wereldwijd enorm gegroeid. Nestlé in Japan heeft KITKAT de laatste twee decennia naar een hoger niveau getild met innovatieve smaakcombinaties en inspirerende speciale edities. We zijn verheugd om dit jaar één van de meest iconische Japanse KITKAT-smaken mee naar Europa te nemen.”
UTZ-gecertificeerde cacaobonen
KITKAT Green Tea Matcha voor de Europese markt wordt geproduceerd in Hamburg, Duitsland. Net als bij alle andere KITKAT-repen is ook de cacao van KITKAT Green Tea Matcha 100% duurzaam ingekocht via het Nestlé Cocoa Plan in samenwerking met UTZ. Voor de productie van de repen wordt echte groene Matcha-thee uit Japan en China gebruikt.
De lancering van deze nieuwe KITKAT-smaak volgt op de Europese introductie van KITKAT Ruby in 2018. Met die innovatie speelde KITKAT in op de behoefte van consumenten die willen experimenteren met nieuwe smaken.
KITKAT in Japan
De opkomst van KITKAT in Japan startte in het jaar 2000 met een aardbeismaak-variant. In 2004 werd de KITKAT Uji Matcha uitgebracht. Met de introductie van een nieuwe technologie om matcha-poeder in chocolade te mengen, werd het product een enorme hit. Bekijk voor meer informatie over KITKAT in Japan deze website deze website.