Nestlé inaugureert haar verpakkingsonderzoekinstituut, eerste in zijn soort in de voedingsindustrie

Lausanne

Nestlé heeft vandaag officieel haar Institute of Packaging Sciences ingehuldigd, het eerste in zijn soort in de voedingsindustrie. Het nieuwe instituut stelt Nestlé in staat haar inspanningen te versnellen om functionele, veilige en milieuvriendelijke verpakkingsoplossingen op de markt te brengen en de wereldwijde uitdaging van plastic verpakkingsafval aan te gaan.

Pollution

Tijdens de inhuldiging zei Mark Schneider, CEO van Nestlé: “Onze visie is een wereld waarin geen van onze verpakkingen als afval of op een stortplaats terechtkomt. Om dit te bereiken introduceren we herbruikbare verpakkingsoplossingen en baanbrekende milieuvriendelijke verpakkingsmaterialen. Bovendien ondersteunen we de ontwikkeling van lokale recyclinginfrastructuur en statiegeldsystemen om een afvalvrije wereld te helpen vormen. Het Nestlé Institute of Packaging Sciences stelt ons in staat om een sterke pijplijn van duurzame verpakkingsoplossingen voor Nestlé-producten te creëren voor bedrijven en markten.”

Het Nestlé Institute of Packaging Sciences richt zich op een aantal wetenschaps- en technologiegebieden, zoals hervulbare of herbruikbare verpakkingen, vereenvoudigde verpakkingsmaterialen, gerecyclede verpakkingsmaterialen, hoogwaardige afsluitende papieren en biobased, composteerbare en biologisch afbreekbare materialen.

Stefan Palzer, CTO van Nestlé: “Het verminderen van plastic afval en het verminderen van de effecten van klimaatverandering door geavanceerde technologie en productontwerpen zijn voor ons een prioriteit. Experts van Nestlé ontwikkelen en testen samen met onze ontwikkelingscentra, leveranciers, onderzoeksinstellingen en start-ups nieuwe milieuvriendelijke verpakkingsmaterialen en -systemen. Gevestigd in onze Nestlé Research-faciliteiten in Lausanne, Zwitserland, maakt het Instituut ook gebruik van onze bestaande onderzoekscapaciteiten op het gebied van voedselveiligheid, analyse en voedselwetenschap.”

Sander Defruyt, New Plastics Economy Lead bij de Ellen MacArthur Foundation, zei over de inhuldiging: “Nestlé was een van de eerste bedrijven die de New Plastics Economy Global Commitment ondertekende en concrete doelen stelde om plastic afval en vervuiling bij de bron te elimineren. Het is geweldig om te zien dat 's werelds grootste bedrijf voor consumptiegoederen nu zijn onderzoeksfocus en capaciteit vergroot om deze ambities waar te maken."

Nestlé boekt al vooruitgang in haar verpakkingsverplichtingen voor 2025 en heeft nieuwe verpakkingsoplossingen gelanceerd. De verpakkingsexperts en leveranciers van Nestlé ontwikkelden bijvoorbeeld producten in recyclebare papieren verpakkingen zoals het Nesquik All Natural-cacaopoeder en de YES! verantwoorde tussendoortjes in minder dan 12 maanden.

Het instituut maakt deel uit van de fundamentele onderzoeksentiteit Nestlé Research in Zwitserland, en bevestigt opnieuw de verbintenis van Nestlé om het unieke Zwitserse innovatie-ecosysteem verder te versterken.