Sort by
Sort by

Nestlé vindt de eerste 70% pure chocolade uit die volledig is gemaakt van niets anders dan de cacaovrucht

Terug naar persberichten
Amstelveen

Nestlé heeft vandaag aangekondigd dat zij een unieke chocolade heeft ontwikkeld die volledig is gemaakt van de cacaovrucht, waarbij de bonen en de pulp als enige ingrediënten worden gebruikt en er dus geen geraffineerde suiker wordt toegevoegd.    

Cacaovrucht

Nestlé is van plan om dit najaar het eerste product te introduceren in de KitKat Chocolatory in Japan. Volgend jaar zullen ook in andere landen producten geïntroduceerd worden door de meest populaire chocolademerken van Nestlé.

Nestlé heeft een techniek ontwikkeld waardoor het op natuurlijke wijze de pulp kan extraheren en gebruiken in chocolade, zonder afbreuk te doen aan smaak, textuur en kwaliteit. Tot nu toe werd chocolade gemaakt met de toevoeging van geraffineerde suikers. Deze gepatenteerde innovatie levert een goed smakende chocolade met slechts één ingrediënt - de cacaovrucht.

"We zijn trots dat we chocoladeliefhebbers een nieuwe chocolade kunnen bieden die volledig is gemaakt van de cacaovrucht zonder toevoeging van geraffineerde suiker. Dit is een echte innovatie die de natuurlijke zoetheid van de cacaopulp gebruikt om een pure, nieuwe chocoladebeleving te bieden", aldus Patrice Bula, Head of Strategic Business Units, Marketing and Sales bij Nestlé. 

De cacaovrucht bevat cacaobonen en cacaopulp. De pulp omringt de bonen, het is zacht, zoet en wit van kleur. Een deel van de pulp wordt gebruikt in de fermentatie van de cacaobonen nadat ze zijn geoogst, en meestal wordt een aanzienlijk deel verwijderd waarmee de waarde verloren gaat. Tot nu toe is de pulp niet gebruikt als een ingrediënt om chocolade van nature te zoeten.

Met de aankondiging van vandaag bevestigt Nestlé haar leiderschap in de chocolade categorie door innovatie te stimuleren en vernieuwende producten te creëren. Nestlé was de eerste die Ruby chocolade in 2018 op de markt bracht met KitKat, eerst in Japan en vervolgens in heel Europa. Lees voor meer informatie over de lancering in Japan het persbericht.