The Coca-Cola Company, Mars, Mondelez, Nestlé, Pepsico en Unilever zetten zich in om een robuust systeem voor voedingswaarde-etikettering te implementeren dat consumenten helpt evenwichtige en bewuste keuzes te maken.
De ondergetekende bedrijven zijn van mening dat het belangrijk is dat er in heel Europa één duidelijk en consistent systeem voor voedingswaarde-etikettering wordt gehanteerd dat voldoet aan de huidige EU-regelgeving. Daarom steunen wij actief het kleurgecodeerde RI-systeem zoals dat wordt toegepast in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, waarbij verschillende portiegroottes kunnen worden opgenomen als een extra element.
De nadere uitwerking wordt verder onderzocht door een speciale taskforce, bestaande uit voedingskundige experts, met een open uitnodiging voor academische experts en NGO’s. De bedrijven zullen alle betrokkenen en geïnteresseerde partijen op de hoogte houden van de voortgang in de komende periode.
Meer informatie: http://evolvednutritionlabel.eu/ en een vertaling van het gezamenlijk statement.