Veel gestelde vragen

Hoe zit het met mijn privacy?
We respecteren jouw privacy; jouw gegevens (zoals jouw e-mailadres) worden uitsluitend gebruikt om je uit te nodigen voor een onderzoek. Jouw gegevens geven wij niet door aan derden en gebruiken we ook niet voor verkoopdoeleinden. De antwoorden die je geeft tijdens het onderzoek blijven altijd anoniem.

Kan iedereen lid worden van het Nestlé Fanpanel?
Ja, iedereen die klant is bij Nestlé kan lid worden van het panel. Wel geldt een minimale leeftijd van 16 jaar.

Ik heb me aangemeld. Hoe gaat het nu verder?
Nadat jij je hebt  aangemeld, ontvang je een bevestigingsmail met een link die jou toegang geeft tot jouw profielpagina, waar je eventueel jouw persoonlijke gegevens kan aanpassen. Met behulp van de antwoorden op deze vragen kunnen wij je doelgericht benaderen. Wij willen je namelijk alleen uitnodigen voor onderzoeken die voor jou van belang zijn.

Ik heb me ingeschreven voor het Nestlé Fanpanel, maar ik ontvang (bijna) geen uitnodigingen voor onderzoek(en). Hoe kan dat?
Er is een aantal mogelijke oorzaken:

1. Niet iedereen wordt voor ieder onderzoek uitgenodigd. Voor sommige onderzoeken moeten de deelnemers voldoen aan een bepaald profiel (bijvoorbeeld een bepaalde regio of leeftijd).

2. Je hebt  jouw gegevens tijdens het inschrijven niet volledig ingevuld. Op jouw profielpagina kan je enkele aanvullende gegevens over jezelf invullen, zoals bijvoorbeeld jouw geboortedatum. Als je deze gegevens volledig invult, heb je een grotere kans om uitgenodigd te worden vooronderzoeken. Het kan voorkomen dat voor bepaalde  onderzoeken een selectie gemaakt wordt van panelleden die aan bepaalde kenmerken voldoen.

3. Wanneer je nog nooit een uitnodiging voor deelname hebt ontvangen, vragen we je het e-mailadres dat je bij jouwinschrijving heeft opgegeven te controleren. Misschien is er tijdens het inschrijven per ongeluk een typefout gemaakt. Of misschien heb je inmiddels een ander e-mailadres. Je kan jouw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens raadplegen en eventueel corrigeren op jouw eigen profielpagina.

4. Wellicht worden e-mails tegen gehouden door een spamfilter. Uitnodigingen voor onderzoeken worden altijd gestuurd vanuit een e-mailadres vanaf het domein 'mwm2.nl'. Zorg ervoor dat dit e-mailadres niet als afzender van ongewenste mail beschouwd wordt en zorg ervoor dat dit e-mailadres als toegestane afzender op de lijst van gewenste mail opgenomen wordt.

Heb ik speciale software nodig om mee te doen?
Nee, je hebt  geen speciale software nodig. Het enige dat je nodig hebt, is toegang tot het internet en een eigen e-mailadres zodat we je per mail kunnen uitnodigen voor de onderzoeken.

Hoe weet ik dat er een onderzoek is waaraan ik kan meedoen?
Je krijgt per e-mail een uitnodiging tot deelname aan het onderzoek. In deze e-mail staat een link naar het onderzoek waarmee je automatisch toegang hebt tot de enquête.

Moet ik een onderzoek meteen invullen?
Nee, je kan de vragenlijst invullen op een tijdstip dat je het beste schikt. Let wel op de periode dat het onderzoek ingevuld kan worden, dit varieert per onderzoek van enkele dagen tot enkele weken.

Hoe lang duurt het invullen van een vragenlijst?
De lengte van de vragenlijst verschilt per onderzoek. Wij proberen de vragenlijst altijd zo kort mogelijk te houden. Gemiddeld genomen, kost het beantwoorden van de vragen zo’n 5 minuten.

Hoe vaak ontvang ik een vragenlijst?
Als je meedoet aan het Nestlé Fanpanel ontvang je een aantal keer per jaar een uitnodiging om een enquête in te vullen via internet. Hoe vaak we je uitnodigen hangt onder meer af van jouw profiel. We nodigen je namelijk alleen uit voor onderzoek dat op jouw persoonlijke situatie is afgestemd.

Ben ik verplicht om aan alle onderzoeken deel te nemen?
Nee, deelname is niet verplicht. Als je een keer geen tijd of geen zin hebt om een enquête in te vullen, kun je de uitnodiging gewoon negeren. Je blijft dan gewoon lid van het Nestlé Fanpanel.

Wat voor onderzoeken kan ik verwachten?
De onderzoeken kunnen gaan over diverse onderwerpen, maar hebben altijd betrekking op voedsel en het gebruik daarvan. Je kunt onder meer denken aan onderzoeken naar reclame uitingen, het testen van nieuwe ideeën voor producten of smaken, onderzoeken naar specifieke acties, etc.

Wat gebeurt er met de onderzoeksresultaten?
De resultaten van het onderzoek zullen worden gebruikt om de bedrijfsvoering te optimaliseren en de klantgerichtheid te verbeteren. Na afloop van elk onderzoek zullen we op deze website verslag doen van de belangrijkste resultaten.

De vragenlijst werkt niet, wat moet ik doen?
Mocht de link naar de vragenlijst niet werken: kopieer de link vanuit de uitnodigingsmail naar de adresbalk van jouw internet browser. Indien je nog steeds problemen ondervindt, neem dan contact met ons op.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Ga naar jouw profielpagina. Als je in het formulier jouw e-mailadres invult en op 'Wachtwoord vergeten' klikt, krijg je binnen enkele minuten een mailbericht toegestuurd. Hierin staat een instructie om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Ik heb een nieuw e-mailadres, wat moet ik doen?
Je kunt jouw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens raadplegen en eventueel corrigeren op deze profielpagina. Ga hiervoor naar ‘Mijn gegevens’.

Ik wil me uitschrijven uit het Nestlé Fanpanel, wat moet ik doen?
J
e kunt je uitschrijven na het inloggen op jouw eigen profielpagina. Na uitschrijving benaderen wij je niet meer voor onderzoeken.

Ik heb een andere vraag, wat moet ik doen?
Je kunt jouw vraag mailen naar hanneke.reijs@nl.nestle.com. Binnen twee werkdagen ontvang je een antwoord.