Van praten over gezond eten, naar gezond doen

jun 5, 2018

Maggi zoutreductie 

Het is helemaal niet moeilijk om mensen gezonder te laten eten. Je moet je er als levensmiddelenmaker of -verkoper verantwoordelijk voor voelen. Vervolgens met een flinke groep verkopende partijen nieuwe, mensen dienende doelen vaststellen. En tenslotte de overheid laten zorgen dat ook de achterblijvers het spel zo gaan spelen.

Dat spraken Rob Baan, Nederlands bekendste tuinder van het microgroentenbedrijf Koppert Cress, Drees-Peter van den Bosch (Willem & Drees/Beebox), Valerie van Schaick (Nestlé Nederland) en Said Belhassan (Albert Heijn) gisteren samen uit. Over het tempo en het aanbod voor verschillende doelgroepen bestaat nog wel een flink meningsverschil, maar het principe staat. Ook vertegenwoordigers van de supermarktformules PLUS en Aldi konden zich vinden in die gedachte.

Ze ontmoetten elkaar gisteren tijdens de eerste editie van het congres Gezonde Innovatie in het Utrechtse Galgenwaard Stadion. Samen met diëtisten, jonge medici van de Stichting Student & Voeding, ingrediëntenleveranciers, levensmiddelenontwikkelaars en voedingsmiddelentechnologen, kritische en zeer kritische consumenten hadden ze het onder leiding van moderatoren Jop de Vrieze, Karin Luiten en Dick Veerman over het gezonder maken van voeding in relatie tot zoutgebruik.

Lees hier het volledige artikel: Foodlog - Van praten over gezond eten, naar gezond doen