Amber Waaijenberg

 

Project Lead Consumer Engagement Services

Startdatum Nestlé  Januari 2012
Studie  Msc. Marketing
Passies en hobby's  Reizen

 

Hoe ben je bij Nestlé terecht gekomen?
Als kind at ik dagelijks de Nestlé cereals Chocapic (ik ben opgegroeid in Frankrijk). Ik was dus al heel jong enthousiast over de Nestlé producten en zei al van jongs af aan dat ik later voor Nestlé wilde gaan werken. Tijdens mijn studententijd heb ik Nestlé altijd in de gaten gehouden en heb ik mij tijdens mijn Master Marketing aangemeld voor de Nestlé Business Course. Tijdens de Business Course (2,5 dagen) maak je nader kennis  met Nestlé en het Young Talent programme, door middel van presentaties, business cases, een borrel & BBQ met Nestlé medewerkers. Dit was een erg gave ervaring! 

Mijn loopbaan bij Nestlé
Ik ben in 2012 begonnen in de buitendienst als Regional Account Manager. Daarna mocht ik naar ‘binnen’ en werd ik als Junior Key Accountmanager onderdeel van het Nescafé Dolce Gusto team. Na een kleine twee jaar, ben ik voor een missie vertrokken naar Zwitserland op het Nestlé Hoofdkantoor. Hier ben ik acht maanden onderdeel geweest van het Digital Acceleration Team (DAT), een trainingsprogramma op het gebied van digital en social media. Een hele gave ervaring omdat het niet alleen mijn eerste marketing functie was binnen Nestlé, maar ook omdat mijn team bestond uit 12 mensen van over de hele wereld. Zo heb ik Nestlé als bedrijf ook veel beter leren kennen. Op dit moment ben ik Project Lead voor Consumer Engagement Services, waarin we onder andere de integratie van social media binnen onze consumentenservice inventariseren.

Waarom Nestlé?
Als jij op zoek bent naar een werkgever met een informele bedrijfscultuur, veel gezellige activiteiten (maandelijkse borrels, een zeilregatta en wintersport) en ook bereid bent om hard te werken met veel verantwoordelijkheden, dan is Nestlé echt iets voor jou!